Chinese Trading And Investment Association

“Bet on me” is essentially the pitch that backers of blank-check companies known as special purpose acquisition companies, or SPACs, make to investors. While that's usually not enough to persuade seasoned investors to part with their money, it has worked like a charm in these times of booming markets and practically free money. SPACs have been raising money and doing deals at a never-before-seen rate in 2020. The October CTIA Tea Time will make introduction to this hot financial vehicle and its applications.  

Dr. Kevin Chen and Dr. Tony Zhang will lead the discussion on this interesting topic and its future on the wall street.


Time: Oct. 15th(Thur), 6-7:30pm US Central Time (Beijing Time Oct. 16th (Fri.), 7-8:30am)

Topic: SPAC

Moderator: Dr. Tony Zhang 

Speakers: Dr. Kevin Chen and Dr. Tony Zhang


About the speakers:


Dr. Kevin Chen/陈凯丰博士

陈凯丰博士是位于曼哈顿的美国汇盛金融公司首席经济学家,负责宏观对冲策略的合伙人和首席投资经理,并担任某美国医疗房地产基金的国际业务顾问。陈先生1998年在中国国家开发银行总行国际金融局开始他的职业生涯。在2004年至2008年,他就职于摩根士丹利对冲基金投资部门担任资本配置负责人,兼任基金经理。他曾是Amundi 资产管理公司的另类投资部门负责人和高级投资组合经理,在 2008年至2011年 管理了一个数十亿美元的投资组合,包括对美国国债期货,公司债券,股票期货,大宗商品 和 房地产投资信托基金等工具的投资。

陈先生持有瑞士洛桑大学金融资产管理工程研究中心获得博士学位,荷兰蒂尔堡大学经济研究中心财务和金融硕士学位,以及中国人民大学的经济学学士学位。目前他在纽约大学担任兼职教授及教授理事会理事,并在哈佛大学,纽约福坦莫大学,佩斯大学,西班牙IESE商学院纽约中心授课。他是创立于1907年的纽约经济俱乐部会员,布雷顿森林体系委员会委员,瑞士沃德科学学会会员,荷兰经济研究中心会员,美国风险管理协会会员。他多次接受华尔街时报,道琼斯,彭博采访。在哈佛大学,哥伦比亚大学,纽约大学,耶鲁大学等学术会议上发表演讲。在纽约共同创立了纽约金融论坛并担任副秘书长。每年在巴菲特的伯克希尔哈撒韦公司年会期间,他在奥马哈主持亚洲投资者晚宴。在国内参与第一财经“机构投资人圆桌论坛”并担任纽约地区召集人,接受中央电视台,中国证券报,新华社,财经杂志,21世纪经济报道,腾讯财经,新浪财经等的采访,在“清华金融评论”,“华尔街见闻”等发表文章,参与中国绝对收益投资协会的创建,并担任理事会副理事长。他目前是美中国际商会金融经济委员会会长。在2015年他当选为纽约大学专业学院院长兼职顾问委员会委员,以及科罗拉多大学摩根大通商品研究中心全球商品评论杂志编辑顾问委员会委员。在2017年他被推荐成为莫斯科人民友谊大学新兴市场研究中心理事。由哈佛大学教授 Sergi 主编,他参与撰写的新书 Banking and Finance Issues in Emerging Markets (新兴市场银行业和金融业的专题)在2018年10月份由 Emerald Group 在伦敦出版。


Dr. Tony Zhang/张庆全博士

张庆全博士,现任美国伊利诺伊大学香槟分校大数据R.C.Evan Fellow, Gies商学院客座教授,主攻方向包括金融、量化投资和创业学。美国华人交易与投资协会芝加哥分会会长,长期从事金融科技领域(包括人工智能与大数据)的研究工作。SSRN 社会科学商业学全球Top 100学者,美国特许金融分析师(Charted Financial Analyst)协会芝加哥分会教育委员会委员,CFA 协会Research Challenge 学术导师,芝加哥商品交易所全球年度交易大赛学术导师,已经在国际上发表50多篇SCI论文,三次获得领域内顶级专业会议最佳论文,是IEEE无线传感网络会议唯一一位获得两次最佳论文的学者。最新的研究《Alternative Data in Fintech and Business Intelligence 》被世界著名的Palgrave 出版商最新的Fintech书籍收录。此外,张博士是美国电子电气工程协会高级会员(IEEE Senior Member),美国CFA 认证金融分析师。

张博士学术经历包括美国哈佛大学商学院,美国芝加哥大学布斯商学院,美国明尼苏达大学双子城分校,复旦大学。


Event Registration and Zoom Info

Please click here to register for the event. Event's Zoom session info will be sent to registered participants upon completing the registration.


Future CTT topics (tentative):

1.Current status of AI application in trading and investment 

2.Opportunities in cryptocurrency trading and investment 

3.Trading and investment opportunities from emerging communication technologies  (5G, Near-Earth Satellites) 


Member

We will help you advance your career!

 Log In   Sign Up